onsdag 11 december 2013

Onsdagsagendan

Mitt i veckan! Att göra:
  • Rota igen förrådet, det är luciafirande på förskolan imorgon och Kottens outfit är nowhere to be found...
  • Hämta ut julklappar på posten (internetshopping! Bästa!)
  • Skriva shoppinglista (tänker kanske göra müsli imorgon... baka bröd också?)
  • Träna, känns extra bra att fru doktor igår uppmuntrade till fysisk aktivitet
  • Kolla upp dubbdäck till cykeln. Jag kan inte promenera långa sträckor längre utan sammandragningar så cykeln är min frihet, min livlina, min älskling som gör att jag kan röra mig fritt. Barmark i Stockholm idag men man vet aldrig vad som kommer...
  • Sortera igenom mitt smink, har blivit sååå inspirerad av förmiddagens knarkande av Youtube-kanalen Pixiewoo, två systrar som liksom jag är mammor i 30-årsåldern och deras smarta tips levererade med pigg attityd i kombination med charmig brittisk accent känns väldigt användbara. Check it out!

2 kommentarer:

  1. Härligt, hoppas du kan sätta bock på allt idag, utan sammandragningar och sånt!

    Här hänger lusselinnena färdigstrukna (tack vare barnafadern, köpte nygamla på kyrkans second hand för några veckor sedan. 15 kr, perfekt!). Har varit och köpt batterier till luciakronan och hämtat ut ett gäng internetshoppade julklappar. Verkligen bästa grejen när hjärnan blir smått överkokt av ett folktomt ICA en onsdagsförmiddag (en shoppinglördag i juletid känns liksom inte särskilt lockande...). Nu måste jag samla kraft inför Stors julfest ikväll :-)

    SvaraRadera
  2. Tips!

    Om det skottas/sandas hyffsat (vilket det oftast gör i sthlm) så klarar du dig med grovmönstrade vinterdäck på cykeln ist för dubbdäck.

    SvaraRadera