fredag 13 december 2013

Sitter på rumpan.

En sak om dagen var det ja. Jag orkar med andra ord åka och hämta ut min nylagade telefon. Och så orkar jag en vända in på Apoteket bara och köpa ricinolja. Och bara bara köpa den där pruttkudden i julklapp åt Kotten också när jag ändå sprang på en sån. Men någonstans mellan detta och den ofrivilliga långpromenaden som uppstod i sökandet efter ersättningsbuss hem då spårvagnen inte gick, tog energin slut. Pangbom.

Jag som hade träningsväskan med... den är dödvikt nu. Slår mig ned ett tag och sparar sista energin till att hämta kottegull och grannens unge också på förskolan.

Livet kom emellan.

2 kommentarer:

  1. I know the feeling...är gravid i v.25 och sjukskriven för sammandragningar. I morse tog jag mig till jobbets luciafirande (jobbar på en skola) vilket var trevligt och mysigt men helt tömde mina mina energidepåer. Har typ legat i sängen och sovit, läst bok eller slösurfat hela dagen efter detta...

    SvaraRadera
  2. Får jag vara så ytlig och fråga var tröjan kommer ifrån? En sån fantastisk färg!

    Och jag hoppas att energin återvänder, det är sjukt jobbigt, när en tar sådär tokslut, jag minns att det var liksom jobbigt att bara tänka på att förflytta sig.

    SvaraRadera