onsdag 8 januari 2014

Update

Hej bejs! Jul och nyår och inte så mycket tid framför datorn. Nu fick jag iofs en iPad Mini av Mr i julklapp som jag sitter som klistrad framför i soffan men att skriva på den, det orkar jag allt som oftast inte.

Jag har inte tränat över jul och heller inte lagat någon skoj mat just, det har varit som en mellanperiod i år då storhelgslivet bara fått flyta på. Mest har jag njutit av sällskap, den här sjukskrivningen har verkligen fått mig att inse hur trist det skulle vara (för mig...) att vara hemmafru. Jag klättrar på väggarna, saknar pratsällskap och får inget gjort. Alla dessa problem förstoras ju också över att jag inte orkar/får ta mig an stora, tunga projekt eller dra in till stan varenda dag och orkar heller egentligen inte träffa folki större utsträckning. Men att bara vara hemma, är inte min melodi. Särskilt med tanke på att jag snart ska vara det tills nästa årsskifte....

Så, jag träffade barnmorskan igår, sa att jag nu då min sjukskrivning går ut (måndag... eller är det onsdag...?) så vill jag försöka komma igång att jobba igen. Jag ska träffa läkaren på fredag, föreslå halvtid. Det är ju också så att, mediciskt, ses det inte längre som ett hinder (eller en grund för sjukskrivning) att man har en förkortad livmodertapp. För skulle förlossningen dra igång då (v.34) är det just ingen fara på taket. Så vem vet, det där med att "föreslå halvtid" är kanske inte upp till mig utan jag kanske per automatik blir inkastad bland medievargarna på Stureplan full time igen utan frågor. I sådant fall hoppas jag att det inte blir allt för mycket av en kalldusch.

Jag är i vecka 33 imorgon, lillbebben mår bra, ligger med huvudet nedåt, magen är +1 på SF-skalan och jag hade fått upp mitt järnvärde fint. Klart slut.

1 kommentar:

  1. Låter som en skön julledighet! Jobbigt att du klättrar på väggarna annars, men det vore ju skönt om du kunde jobba halvtid istället för heltid sista veckorna.

    SvaraRadera