torsdag 8 maj 2014

Nya vägar



Ja, mammaledig 2.0 dårå. Graviditeten var inte så himla kul på slutet och inte förlossningen heller (mer om detta någon annan gång kanske) så därför är det himla härligt att vända blad. Planeringsknarkare som jag och många andra damer är, gillar jag den här känslan av en begränsad tidsperiod framför mig då jag vet exakt vad som väntar. Nästan åtminstone... Jag älskar att jobba men det ska jag ägna sisådär 35 år till åt, nu är det 8 månader av hemmafruliv som gäller. Långsamt börjar rutinerna sätta sig; jag börjar få till mixen av barnvagnspromenader, bebismys, hushållsarbete (inte klokt hur mycket mer jag vill ha det städat då jag är hemma hela dagarna), socialt umgänge och vila. Och träning förstås, håller precis på att komma igång lite mer...

Kotten går på förskolan fyra dagar i veckan och är ledig med mig och lillkvisten på fredagar. Har endast provat detta en dag än så länge och det var... lite svettigt : ) Men vi lär oss : )

Press play.

4 kommentarer:

  1. Grattis och kul att du bloggar lite igen. Jag är ju inne på föräldraledighet 3.0 (hur gick DET till!) och det går i ett. Har inte varit så motiverad till träning men kört promenader och Mammamageappen som jag nu är klar med så äntligen är suget efter mer träning här. Min trea är 4,5 månad. Ska bli kul att läsa om din träning. Och eftersom jag älskar förlossningsberättelser så hade jag ju GÄRNA läst om det men var det tufft förstår jag om du avstår. Och det ÄR svettigt att rodda nyfödd och syskon men man landar till slut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men jag säger detsamma, det ska bli kul att läsa visste inte att du bloggade igen! Impad att du är klar med appen, jag är bara på nivå 2, det är ju lite tråkigt... men ska tydligen ge riktigt bra resultat?

      Radera
  2. Grattis till nytillskottet! Hoppas du har en bra mammaledighet och att ni mår bra! Och välkommen tillbaka till bloggvärlden, alltid kul att ha dig här :)

    SvaraRadera
  3. Grattis till hela lilla familjen och gud vad kul att du bloggar igen! Alla planer du hade på inriktning av bloggen innan det blev tyst här lät så bra, så hoppas att du plockar upp där du tänkte fortsätta. Superkul, verkligen. Välkommen tillbaks!

    SvaraRadera