lördag 7 juni 2014

Gårdagens pass + tips!


Trött men kaffehög rullade jag in på det smockfulla gymmet på lördagsförmiddagen. Kände ganska snabbt att jag behövde 1. Få träna ifred och 2. Köra en no-brainer (sänkt kapacitet pga sömnbrist). Efter en km rodd som uppvärmning letade jag upp ett avlägset stretchrum med lite redskap och körde igång. Nu till tipset jag gjorde reklam för i rubriken:

Gör din musik till din intervalltimer. Så slipper du tänka, räkna, trycka på knappar.

Välj ut ett gäng olika övningar (blanda gärna kondition och styrka, fokusera på ett par kroppsdelar eller kör hela kroppen), i mitt fall blev det:
  • Snabb luftboxning med gummiband fastsatt i ribbstol
  • Step-up på låda med uppdraget knä, medicinboll i famnen
  • Ground-to-overhead med samma boll (bollen ska nudda golvet och nå upp över huvudet = en repetition)
  • Tricepspress, återigen med herr Boll 
 


Nu till det fina i (pop)sången; gör övning 1 under låtens vers (gärna någon tung, långsam övning). Övning 2 under refrängen (gärna något snabbare, lättare). Om du vill; ytterligare en övning under sticket i låten (snabbt OCH tungt kanske?!) Om man vill vara riktigt avancerad kan man vila under bryggan (partiet mellan vers och refräng).

Fortsätt med valfritt antal låtar. Jag höll på i 20 minuter tror jag. Rapportera gärna om ni provat <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar