måndag 21 juli 2014

Life after beach


Jag tillhör ju den skara som fortfarande lever livet i terminer och följaktligen upplever 1:a augusti som starten på ett nytt år så mycket mer än januari. Det är himla härligt att bygga upp en stämning också, för alla nya projekt. Som att jag ska börja med mitt nya styrketräningsprogram till exempel, Strong Curves. 12 veckor till att börja med. Superskönt att varje vecka, dag, pass komma till gymmet och veta exakt vad, hur och när jag ska göra det som ska göras. PEPP! Den här veckan håller jag på och laddar inför starten och pysslar lite med kuliga förberedelser, till exempel:

  • ladda ned en ny träningsloggapp
  • ...och lägga in alla pass i den
  • reka miniSATS inför Kvistens kommande inskolning
  • Gå en vända på gymmet och kolla in så att/var alla redskap finns
  • Fundera på vilka mål jag vill ha (som förstås ska skrivas ned och mätas)

Ja jäklar vad kul det ska bli. Och vad stark jag ska bli! Igen. Höhö.

5 kommentarer:

  1. Det låter urmysigt! Jag laddar också alltid från tårna:-) Heja dig! Kram

    SvaraRadera
  2. Jag funderar också på att dra igång med Strong curves till hösten. Ser ut som ett ett riktigt bra upplägg och vill testa att köra lite tyngre gymträning (som gammal gymnast är jag upplärd i att köra massa kroppsövningar). Ska bli kul att ser hur det funkar för dig, så kan jag bestämma om jag ska köra eller inte! :D

    SvaraRadera
  3. Jag kommer också så småningom att börja köra Strong curves. Beställde boken efter att du hade skrivit om den och tycker den verkar väldigt vettig! Jag har också nyligen fått barn, i början av juni för att vara mera exakt. Tränar som bäst med mammamage-appen och utför diverse återhämtnings- och rörlighetsövningar. Precis som du har jag tidigare tränat tungt så dessa återhämtningövningar känns inte som träning, men eftersom de behövs för framtida träning är det bara att köra :)

    Ville egentligen mest tacka för tipset om boken, dessutom skall det bli intressant att följa med på din träningsresa! Vilket av programmen tänker du börja med? Själv siktar jag på 12 veckors programmet "Booty-ful beginners program for beginners". Beroende på återhämtningen kommer jag personligen att påbörja programmet endera i början av september alternativt i slutet. Tror på det senare dock :) Skrev idag ner min plan för träningen för resten av detta år och är nu peppad att börja!

    SvaraRadera
  4. Var hittar du dessa program? :) lät intressant!

    SvaraRadera