söndag 13 juli 2014

Semeschter.

Jo, det blev ju sommar till slut. Vi har varit lediga hela familjen en vecka nu men vi är kvar i stan så har mest glidit runt mellan olika plaskdammar och försökt skapa korsdrag hemma i vår omöjligt svettiga lägenhet. Jag gillar solen, men inte så mycket värmen. Generellt gillar jag egentligen inte sommaren särskilt mycket alls, det tror jag att jag sagt förut. Några riktigt varma soldagar här och där är trevligt men inget går upp mot då de andra årstiderna visar sig från sin bästa sida; en sval och soligt klar höstdag med hög himmel och förväntan i luften, en magisk vit vinterdag med glimrande nysnö, en vårmorgon med kylig luft, knoppar på träden och pigga fåglar. Men en får ju göra det bästa av situationen :) En kaffe i handen och ett nytt nummer av Hunger i knät, fina grejer.



Svårt är det att träna också, jag har lajjat lite hemma med kettlebells och kroppsviktsövningar. Och försökt få Mr att lova att köra ett pass varje dag på den sex dagar långa vistelsen i Skåne men han gick med på två bara :_( Kanske jag fixar det ensam ändå. #everydamnday! Måste ha något att lägga all den där energin på som jag kommer att inta; pappas goda mat och härliga viner. Sommarmaten är ju på många sätt väldigt lik den typen av mat jag gillar att äta året om; någon form av protein och så en massa tillbehör.

Imorgon reser vi som sagt till Skåne och då ska det packas så det står härliga till, två vuxna och två barn pust... fast min packningslista är nog ändå längst. Jag gillar att ha med extra mycket skönhetsprylar som jag inte använder så ofta till vardags; naggellack, skrubbvantar, hårinpackning. Helt enkelt för att man har mer tid på semestern, och det är också då man vill känna sig lite extra piffig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar