onsdag 3 september 2014

Strong curves v.3-4: kort uppdatering

Jahapp, så ligger man back en vecka dårå pga sjukdom. Men nu är jag back on track! Från och med vecka 5 är det nytt upplägg och jag hann, småsjuk, träna pass A (finns A, B och C) innan förkylningen bröt loss. Då jag återhämtade mig valde jag att inte räkna det passet utan började om från början med vecka 5.

Det känns nästan lite sorgligt att säga hejdå till upplägget jag kört dessa första fyra veckor. Det har verkligen varit bra! Särskilt som rehabilitering för mig. Massor av aktiveringsövningar, hantlar istället för stång för att fixa balansen mellan sidorna och förstås kroppsviktsövningar.

Men det ska bli kul att äntligen köra med stång igen! Både bänkpress och marklyft ingår i vecka 5-8 och dessutom negativa chins som jag just nu har galen träningsvärk i armvecken ifrån. För att inte tala om hur pinsam man känner sig då man hoppar upp och segnar ner, ungefär som att "nähä, trodde jag skulle fixa detta men det gick inte" ;-)

Förutom styrkeframgångar åtnjuter jag ökad rörlighet, kommer ned ordentligt i knäböjen igen och dessutom klarar jag att skumrulla de värsta ställena med den här oranga muppen istället för lila mjukisen. Ser fram emot den taggiga rumle rollern......

1 kommentar: