tisdag 2 september 2014

Vaycaaaay

Okej, officiellt sex dagar kvar tills vi reser till varmare breddgrader och jag är redo att mula mig i förberedelser, är det inte det roligaste?

Jag har shoppat några få nya plagg på supersommarrea (vill inte köpa så mkt nytt då jag fortfarande  är inbetween sizes plus att sommaren snart är slut. Men det finns verkligen inget värre för semestersjälvförtroendet än att tränga in sig själv i liiite för små shorts. Man måste ju få känna sig fab). Lycka att se resväskan fyllas med skira toppar, neonpoppande blusar och mina bästa bikinis. Packar så klart träningskläderna också - vi reser till ett Sunwing-hotell där det finns gym + gratis SATS-klasser.

Vissa tänker kanske att semestern är en tid då man helst vill såsa runt i svettisshorts och tisha. Men för mig som är mammaledig och går klädd så mest hela dagarna är det precis tvärtom. Fram med de snyggaste klänningarna, största halsbanden och knalligaste läppstiften säger jag bara! I necessären åker det ned allsköns beautyprodukter för det finns inget bättre än att efter en varm dag och en kall dusch hala upp den där allra lyxigaste kroppsoljan och kladda på innan middagen.

Sen lite kroppsprepp också förstås; gotta get ma nails, ma lashes, ma spraytan... närå, riktigt så mycket av de varorna blir det inte denna gång eftersom jag försöker vara en budgetmamma, får lacka mina egna naglar och smörja in min egen BUS. Fransar skulle jag verkligen vilja göra innan för det är så himla skönt att slippa packa mascaran och ändå gå runt med värsta filmstjärnefrallorna hela veckan men tror inte tid finns. Tro nu inte att jag är helt bindgalen, jag spenderar alltså säg 5 av veckans 7 dagar osminkad och ofta även okammad (upp med det i en bulle på huvudet på morgonen bara) samt går helst runt i min killes avlagda kalsonger. Soft.

Egypten förra året. Dat spraytan though...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar